Lite av mina gamla dikter.

Jag försvinner. Bort med vinden, bort med natten, bort med mörket.
Men jag återvänder inte när vinden byter riktning, när morgonen gryr eller när ljuset visar sig.
Jag lever i tystnad och försvinner i tystnad. Ingen ska sakna, ingen ska misströsta.
För aldrig har jag funnits så mycket som när jag är borta.



Jag.
Jag orkar.
Jag orkar inte.
jag orkar inte vara.
jag orkar inte vara med.
Jag orkar inte vara med längre.
Jag orkar inte vara med längre,därför.
Jag orkar inte vara med längre,därför att.
Jag orkar inte vara med längre,därför att jag.
Jag orkar inte vara med längre,därför att jag hör.
Jag orkar inte vara med längre,därför att jag hör inte.
Jag orkar inte vara med längre,därför att jag hör inte hemma.
Jag orkar inte vara med längre,därför att jag hör inte hemma i.
Jag orkar inte vara med längre,därför att jag hör inte hemma i den.
Jag orkar inte vara med längre,därför att jag hör inte hemma i den här.
Jag orkar inte vara med längre,därför att jag hör inte hemma i den här världen.
Jag orkar inte vara med längre,därför att jag hör inte hemma i den här.
Jag orkar inte vara med längre,därför att jag hör inte hemma i den.
Jag orkar inte vara med längre,därför att jag hör inte hemma i.
Jag orkar inte vara med längre,därför att jag hör inte hemma.
Jag orkar inte vara med längre,därför att jag hör inte.
Jag orkar inte vara med längre,därför att jag hör.
Jag orkar inte vara med längre,därför att jag.
Jag orkar inte vara med längre,därför att.
Jag orkar inte vara med längre,därför.
Jag orkar inte vara med längre.
Jag orkar inte vara med.
Jag orkar inte vara.
Jag orkar inte.
Jag orkar.
Jag.



Blodiga barnet som skakar av köld
ingen vill finnas om natten
Aldrig förr har hon känt denna törst
men ingen vill ge henne vatten

Blodiga läppar som skriker sin sorg
hon skriker men ingen kan höra
stängda ögon som skriker sin skräck
hon vet vad ingen vill göra

blodiga ben som skrapas av glas
hon vet att ingen vill se det
blodiga ben som skricker av smärta
låtsas gör alla när dom inte vet det

blodiga, sköra, fina lilla flicka
hon som ingen vill ha
blodiga flicka gå nu din väg
för dig kommer ingen att ta




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0