21/12

Idag har det varit en lång dag! Men en mycket bra dag.
Först var jag hos sjukgymnasten... och jag har fått nya och mycket märkliga symptom av min ryggvärk, så jag bara skrattade när jag berättade om det, han skrattade också och skämtade om att vi borde ringa in dr house, han är störtskön min sjukgymnast! Fast han tog mig ändå på allvar när jag berättade om det jag kände. :).

Sedan satte jag mig i täby centrum och åt en smörgås och drack te och läste lite i min bok, innan det var dags att gå till psykologen. jag har inte haft någon mat hemma sedan ungefär i torsdags, och missat några mål mat per dag, och var lite hungrig. ja, alltså det är inte så att jag inte ätit sedan i torsdags, men ja. mindre.
Hos psykologen provade vi något nytt. jag har så otroligt svårt att sätta mig där och på bestämd tid berätta om känslor och saker som jag vill prata om. vilket inte går. jag låser mig helt totalt. men jag har alltid haft väldigt svårt att uttrycka mina känslor i tal. och jag sa att det är lättare att skriva. så vi började skriva till varandra på papper fastän vi satt där mitt emot varandra. kändes hur fånigt som helst, men jag tror att det skulle fungera, om jag fick tiden till att vänja mig vid det. bara skriva tills vi kommer till själva problemet jag vill prata om och sedan börja prata om det känns okej. det låter helt stört, kanske? men... eh... hej.

Sedan åkte jag in till stan för att träffa jonna, mika och alice. finisarna från scenis. eller stockholms gymnasium för scenkonst, eller scengymnasiet. den skolan hade många namn. Det var så länge sedan vi sågs och det var verkligen på tiden!




finaste ni!


sedan åkte jag till täby centrum för att inhandla de sista julklapparna. ganska mycket folk. eller jävligt mycket folk. men jag tog det lugnt och det gick bra ändå. brukar annars få den här klaostrofobiska panikkänslan vid jultiden i centrum.
Sedan var det bara att direkt åka vidare till mormor och morfar för julmiddag, eftersom att vi inte firar julen hos mormor i år blev det en middag några dar för tidigt. Det var mysigt och jag är glad.

sedan kommer jag hem till en katt som överöser mig med kärlek och kramar. kan det bli en bättre julhysterisk måndag? jag undrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0