Pihldag.

Igår var vi i stan då.
Sofia och jag. Sofia P, alltså.
Sofia skulle köpa ett par skor, någon märkessko. Men jag har ingen aning om vad dom hette för jag kan inte sånt där. Det var sånna som altid hade röd sula och höga klackar i alla fall, om det är någon annan som vet... ?  ^^.
Sen skulle vi förbi elgiganten och köpa en grej till Jack, Sofias bror. Och jag fastnade där vid telefonerna. Jag har ju bestämt mig för att köpa en ny, för min börjar liksom knasa sig. Varför finns det inga bra telefoner nu för?! Och jag tror väl att vi var där inne längre än vad vi var i stan, haha. Sen struntade jag i mobilgrejen och så skulle vi gå, och då hittade jag en bra och ganska billig Soda stream som jag köpte istället! Det har jag också länge tänkt att jag ska köpa. Och som ni vet tycker jag ju inte om kolsyra, men när man har sådär att man kan välja själv hur mycket man vill ha, så funkar det för mig, för jag vill ha ytterst lite bubblor. Plus att det är miljövänligt. :).
Sen åkte vi till rusta, det var ju ändå på samma ställe. Jag skulle kolla om dom hade några bra billiga burkar, som jag kan ha allt i mitt skåp i. Men det hade dom inte.
Sen var klockan närmare åtta och vi hade inte ätit sedan frukost och vi bestämde oss för att köpa med oss pizza hem, som alltid är lika äcklig efter att man ätit halva.
Sedan satt vi och pratade och kollade lite saker på internet och sedan var klockan närmare tolv när vi var mer än trötta, jag var i alla fall det, eftersom att jag sov så lite natten innan. Så Sofia åkte hem och jag och Vida gick och la oss.
Som vanligt blir jag trött när jag varit inne i stan. Mycket folk, mycket som händer. Och jag är ju sådan som har detaljseende om man tänker på aspergern, och det gör att jag ser liksom alla smådetaljer på alla och i alla butiker och allting, och ser aldrig någon helhetsbild. Det gör att man blir alldeles trött i sitt lilla huvud. Men det gick bra ändå idag. :D.


Sofia gjorde massa miner hela tiden, på varje bild av alla 30 jag tog
för att försöka få en bild utan att hon knasade sig. Men jag lyckas aldrig
så det är ett sånt kort ni får se.



Jag köpte ekologiskt påslakan och lakan. :). Och det var fint mönster.
Nästan lite grann som min tatuering.


Idag är jag utan huvudvärk, magont och migrän!!!!!!! :D.
Jag måste boka tvättid.
Jag kan träna idag! :D.
Betala lite räkningar.
Sen vet jag inte vad jag ska hitta på.

-

Nu har jag betalat räkningar, men har ändå massa pengar kvar! Även fast jag betalat liksom försäkringen på huset, som är sån där räkning som man betalar en gång per år, också elbolagets årsräkning är betalat... eftersom min ettårsdag med lägenheten närmar sig så kommer dom räkningarna nu, så det var mer än vanligt, men ändå massa pengar kvar! Åh, vad glad man blir då. :D.

Om en vecka och en dag har jag bott här ett år. Det känns helt jättekonstigt.
Men jag har bara mått bättre sen jag flyttade hemifrån.
Allt det här med ljudkänsligheten, ljuskänsligheten, ha sakerna organiserade på mitt sätt osv. Jag har mått så bra av det, att välja allt själv, så att det passar mig. Med tanke på att pappa och bror inte längre behövde ta sådan enrom hänsyn till volymen på musik och tv och sånt. Bara det att pappa plockade i och ur diskmaskinen fick jag ont i huvudet av och gjorde alldeles ont i öronen, så då blev jag bara irriterad på honom. Sådana saker slipper jag nu. Och dom ;).
Nej, jag är väldigt besvärlig att ha att göra med. Men det brukar gå bra ändå. Och nu är det ännu bättre, för då kan jag stå ut en hel dag och sedan komma hem till mitt lugna och vila ut. utan att behöva störas av ytterliggare saker hemma. :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0