Lunginflammation!

"Sjukdomen kan också orsakas av andra mikroorganismer eller inandning av kemiska ämnen."
- Och jag som glömde öppna fönstret OCH stänga färgburken när jag hade målat här hemma och fick andas färg hela natten så att jag drömde wierdodrömmar.


"De första symtomen på lunginflammation kan skilja sig mycket mellan olika människor. Men den typiska lunginflammationen, som beror på en bakterieinfektion, börjar oftast med feber, frossa, smärtor i bröstet och hosta. Hostan är torr i början, men efter ett tag hostas slem från lungorna upp. Detta är ofta tjockt och grönt eller brunt med lite blod i. Det gör ofta ont att andas in djupt och att hosta. Vid lunginflammation är det vanligt att man känner sig sjuk och medtagen. Du kan också bli trött och få huvudvärk, med eller utan feber."
- Okej, slemmet kommer inte från lungorna och det är väl inte blod i det.

Men annars har jag ju lugninflammation!
Men jag har ju alltid allt, när jag är sjuk, även när jag inte är sjuk.
Lite smått hypokondrisk har jag väl alltid varit, men ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0