Minns du?

Minns du då, när vi var vi två
Med längtan mot den skatt, vi aldrig kunde nå
En delad själv, en delad värld
Viljan fanns men den trotsa mig

Ingen vet, ingen vet, ingen vet
Hur du mår idag
Ingen vet, ingen vet, ingen vet
hur det känns idag
Ingen vet, ingen vet, ingen vet
Var du finns idag

Låt hjärtat slå, samma slag som mitt
Andas samma luft som mig igen
Kom tillbaks, gå vår stig igen
Gå mot livets skatt, hjälp mig finna den

Men
Ingen vet, ingen vet, ingen vet
Hur du mår idag
Ingen vet, ingen vet, ingen vet
hur det känns idag
Ingen vet, ingen vet, ingen vet
Var du finns idag

Utan dig, slocknar livets ljus
Att ensam är stark har man hört så många gånger förr
Men jag är svag, utan dig i hand
Utan dig vet jag inte om jag kan

Men
Ingen vet, ingen vet, ingen vet
Hur du mår idag
Ingen vet, ingen vet, ingen vet
hur det känns idag
Ingen vet, ingen vet, ingen vet
Var du finns idag

Nej
Ingen vet, ingen vet, ingen vet var du finns idag


Den här låten, som jag skrivit, handlar faktiskt  om att man ibland tappar man bort sig själv, när man känner sig vilsen, när man inte hittar sin inre glöd, sitt inre lugn. När man inte längre känner att man vet vem man är.
Och ingen annan kan hitta dig själv utom du. Men man känner sig så vilsen när man själv inte ens kan hitta just sig själv.
Jag vet inte om den här förklaringen makes sense, men jag ville berätta varje jag skrev den.
Men det som är bra är att man kan tolka den på så många fler sätt. :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0