Jag är ingen som inte vet vem jag är.

Jag är ingen som inte vet vem jag är

1 & 2
Jag är ingen hjälte.

1
Jag är ingen som förstår allt, som vill förstå allt.
Jag är ingen som reflekterar, jag är ingen som bara bestämmer, jag är ingen som bara formulerar, jag är ingen som bara förkastar och sedan väljer vad jag är och vad jag inte är.
Vad jag vill och vad jag inte vill.
Jag är ingen som kastar mig in i något jag inte vill, kanske inte vill, i något jag inte vet om det passar mig.

2
Jag är ingen som undviker det som är farligt. Jag är ingen som måste ha kontroll över verkligheten, som begränsar mig, ingen som låser in dagarna, som stänger nätterna ute.

1
Jag är ingen som säger nej om jag kan säga ja. Jag är ingen som låter bli av moraliska skäl. Ingen som låter bli av rädsla för att göra fel.

2
Jag är ingen som ställer mig i ösregnet och tror att jag skiljer mig från alla andra som just då inte står där.
Jag är ingen som inte är så gammal nu att jag insett att folk inte alls tittar snett på mig även när jag är fullständigt övertygad om att de gör det.
Jag är ingen som inte föraktar er, som inte betraktar er som mindre vetande, mindre uppmärksamma, mindre förmögna till slutsatser, mindre insiktsfulla, mindre empatiska än jag själv.

1
Jag är ingen som måste bli omtyckt, som har behov av att tillfredsställa, som har behov av att du ska tycka om mig. Jag är ingen som behöver din kärlek, ingen som inte överlever och lever bättre utan ditt erkännande.
Jag är ingen som inte klarar mig utan ert godkännande.
Jag är ingen som inte är öppen för allt.
Jag är ingen som inte vet vem jag är

2
Jag är ingen som tror att vi är ensamma i världen, som tror att vi inte påverkas av varandra, påverkar varandra.
Jag är ingen som tror att själen skulle vara skild ifrån kroppen, jag är ingen som tror att en högre makt planerar mitt liv. Jag är ingen som tror att en högre makt, om någon sådan finns, inte skulle ha makten att planera mitt liv.
Ingen som tror att slumpen är något annat än min egen vilja.

1
Jag är ingen som saknar det som gjort mig illa, som drömmer om det som skadat mig, som tänker på det med ömhet. Ingen som skulle låta någonting hindra mig från att känna min egen puls slå.
Jag är ingen som slutar älska dem i samma ögonblick som de slutar att älska mig, ingen som står kvar och vill ha dem den sekund som de inte längre vill ha mig.

2
Jag är ingen som måste ljuga om vem jag är. Ingen som måste låtsas att jag vill något annat än jag vill. Ingen som vill något som är dåligt för mig. Ingen som uthärdar trots att hoppet är ute. Jag är ingen som fortsätter att älska dig när du lämnar mig.
Ingen man kan välja bort, ingen som tillåter att man väljer bort henne. Ingen som låter någon annan välja. Ingen som inte själv väljer eftersom min egen längtan står till den som väljer mig.

1
Inte någon som bestämt sig för att se till att den saknaden får ett upphörande. Jag är ingen någon saknar och dessutom gör något åt det. Jag är ingen någon saknar och åker till. Jag är ingen man saknar och åker till efter att ha vänt om så fort man satt sig på tåget. Ingen man inte kan vänta på, ingen man inte vill vänta på, ingen man bestämmer sig för att inte stå ut en enda dag till utan och dessutom göra något åt det. Jag är ingen man kan möta varje morgon utan att frukta att jag ska gå. Jag är ingen som inte är saknad av dem jag vill ska sakna mig.
Jag är ingen som låter längtan efter någon jag knappt känner styra inriktningen på mitt liv, ändra inriktningen på mitt liv över ett dygn. Över några timmar få mig att omvärdera min identitet, min vilja, mina läggningar och mina avsikter.

2
Jag är inte homosexuell, jag tror inte på homosexualiteten.

1
Jag är ingen som enbart dras till människor i samma ålder som jag själv.

2
Jag är ingen som enbart dras till människor med samma hudfärg som jag själv.

1
Jag är ingen som enbart dras till människor inom samma språkområde som jag själv.

2
Jag är ingen som enbart dras till människor från samma världsdel som jag själv.

1
Jag är inte heterosexuell.

2
Jag är ingen som behöver hävda min sexuella läggning.

1
Jag är ingen som tror på intellektets seger över känslorna.

2
Jag är ingen som tror att känslor inte kan utbildas, ingen som tror att impulser till varje pris måste följas, måste avvärjas, måste kontrolleras.

1    
Jag är ingen som får dig att lämna vett och sans, förnuft och idéer, sexuell läggning och världsdel bakom dig.

2
Ingen som får dig att ta ett enda steg mot mig.

1
Jag är ingen som tappar fotfästet.  

2
Jag är ingen som inte vet att det är möjligt att förlora sin integritet trots att jag ständigt är rädd för att förlora den och vet att insisterandet av integritet är det starkaste beviset för att den är otillräcklig.
Jag är ingen som måste ljuga om vem jag är. Ingen som måste låtsas att jag vill något annat än jag vill. Ingen som vill något som är dåligt för mig. Ingen som uthärdar trots att hoppet är ute.
Jag är ingen som inte vet vem jag är.
Jag är ingen som inte vet att låta mina tankar, mitt intellekt, min mentala mognad leda till mitt känslomässiga kaos. Jag är ingen som behöver söka kärleken, jag är ingen som behöver leta efter kärleken. Jag är ingen som väntar, jag är ingen som väntar på att rätt person ska dyka upp, jag är ingen som tror på enbart rätt.

1
Jag är ingen som tror att vi inte föds och att vi inte dör i ensamhet. Jag är ingen som är rädd för att dö.
Jag är ingen som längtar efter döden. Jag är ingen som inte vill dö. Jag är ingen som är rädd för döden.

2
Jag är ingen som låter någon som du tränga in under min hud, in i mitt blodomlopp, pulsera i mina ådror. Jag är ingen som saknar dig olidligt, jag är ingen som saknar så mycket att jag måste låta den saknaden bli till längtan riktas mot framtiden, få ett utlopp, en uppfyllelse, ett konkret mål för att orka leva. Jag är ingen som inte låter längtan styra mina handlingar, ingen som låter mig tillintetgöras av ett år tidigare. Ändå gör det sig allt för tydligt påmint av att minnet, av minnet, av minnet inte ens kan parfymeras bort.

1
Jag är ingen som står kvar, jag är ingen som kommer till dig i dina drömmar, ingen som vaknar med dig i tankarna varje morgon, ingen som måste åderlåta på det blod som pumpas av det hjärta som tillhör dig. Ingen som måste skära bort det hjärta som tillhör dig, jag är ingen som ger bort mitt hjärta, jag är ingen som famlar efter återhållen jävla lycka mellan skuggorna. Jag är ingen som inte erkänner min saknad. Jag är ingen som tar avstånd från min djupaste längtan. Jag är ingen som står här upptagen av bara min egen längtan, av min egen otillfredsställelse medan världen brinner.


2
Jag är ingen man trampar på, ingen man låtsas lämna när det i själva verket är jag som lämnat. Ingen man inte sörjer. Ingen man går vidare från som om ingenting hänt, som om ingenting förändrats, som om man inte blivit berövad livet på att som gjorde livet värt att leva. Jag är ingen man förvanskar sanningen för, inför. Ingen man lever vidare från.
Jag är ingen som bryr mig om din sorg, som betraktar din smärta som något annat än ett nödvändigt steg i den mänskliga utvecklingen. Ingen som lindar in sanningen för att få dig att känna dig trygg.

1 & 2
Vi misstar inte drömmen för verklighet, nostalgin för vilja, saknaden för längtan.
Vi har lärt oss självständighet, att leva. Vi har lärt oss att uppskatta ensamheten, friheten, Vi har lärt oss att inte vänta på att någon ska dyka upp och rädda oss från oss själva, fylla våra liv med mening. Vi har lärt oss det. Vi drivs inte längre mot luftslott, vi är inte såna, naiva, heterosexuella, utopister, pacifister, fredsälskare. Vi är inte för intelligenta, för insiktsfulla, för självsäkra, för mogna, för trygga, för samlade, för oroliga, för självständiga.

2
Jag är ingen som låter mig fångas, vidröras av fingertoppar och sedan slukas och förtäras, förtära. Låta livet sluka mig istället för att sluka livet, jaga det, leta, arbeta så in i helvete hårt för att hinna ikapp det, låta mig tröttas av det, kasta mig från sida till sida om nätterna, trött, så in i döden trött.

1
Jag är ingen som inte är ensam, ingen som inte är älskad, ingen som inte tänker på döden, ingen som inte tänker på livet, ingen som inte kan få det hon vill, ingen som får det hon vill, längtar efter, saknar, av hela sitt hjärta begär.


2
Jag är ingen som inte kastar mig över livet, som inte kastar mig över det och sliter det i lagom stora stycken, som inte vill ha munnen full av stora tuggor, så att jag inte undkommer smaken, så att smaken inte undkommer mig. Jag är ingen som kastar mig över livet, som inte lugnt kan låta det komma till mig, jag är ingen som väntar på att livet ska överraska, på att livet ska kasta omkull mig, skrika till mig, det finns hopp i mitt hjärta, min älskade, det finns hopp.

1 & 2
Vi är inga som inte vet vilka vi är.
Vågor mellan människor, en gemensam puls det finns nu, vi har fattat mod, vi har bestämt oss, vi har bestämt oss. Vi är inga som avväpnar smärtan genom att göra den till vår, vi är inga som söker efter anledningar till att stanna, trots att vi för länge sen insett att det är dags att lämna den här platsen. Vi är inga som inte bär dig med oss under dygnets alla timmar, minuter, sekunder. Som bär saknaden av dig, som dväljs i den, som lever för den, som lever trots den, som uthärdar den, som söker den, Vi blir inte till genom dig. Vi är inga som inte överlever.

Jag är ingen som bara överlever.



Det här är nog det bästa. Jag älskade att göra den här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0