10/10

I natt drömde jag att det var dagen jag skulle tatuera mig. När jag kommer dit, är han som ska tatuera mig inte där, så en tjej som är helt ny där, ska tatuera mig istället. Jag sa att jag var jättenervös, trots att jag tatuerat mig innan och började förklara hur tatueringen skulle byggas på. Hon sa bara ja ja och började tatuera mig på ryggen, men sen helt plötsligt tatuerar hon ett streck över axeln och fram över nyckelbenet. Och jag blir så arg på henne. Och dom andra tatuerarna där skyllde på att det var hennes första gång och sa att det kanske inte gjorde så mycket, för att det inte syns om jag har en tröja på mig. Och jag blev så in i bollen arg på att ingen tyckte att det gjorde något medan jag storgrät. Hon hade inte tatuerat något på klätterväxten utan bara gjort det där strecket och ändå skulle jag betala för det där. ah. Hoppas det går bättre när jag tatuerar mig på riktigt sen. haha.



Nu hoppas jag på att koppar med te och jonas gardell ska ta bort en del av kaoset inom mig.



Jag skulle verkligen vilja sjunga för alla. sjunga som aldrig förr. få folk att känna. känna igen sig. sätta ord på sådant vi alla känner, men som långt ifrån alla pratar om. Om jag fick en endaste människa att känna att hon inte var ensam, skulle det vara värt det. En enda. Jag vill vara en röst för alla tystas tankar. för alla tystas känslor. visa att det finns någonting långt där borta som det är värt att kämpa sig fram till. någonting långt där borta som du inte ens ser, som är värt att kämpa sig fram till. Någonting långt där borta som du bara ser ibland, men det finns där. jag vill trösta dig, när du ligger vaken på natten och inte har sovit något alls, med att jag troligen också ligger där alldeles klarvaken. jag vill säga att du inte är ensam. för det är det värsta som finns. vi vet bara inte om varandra. jag vill att mina ord ska värma din frusna själ. jag vill göra allt vad jag kan, om det bara så är för någon, att slippa det här kaoset inuti. jag vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0