22/10

Varför kan man aldrig få sova?




Frysa, frysa, kallt det är kallt.
Nu börjar tatueringen göra mindre ont, men det kliar istället. Och det tyder ju på att den börjar läka!
Träna kan jag inte förrän på måndag och det känns så konstigt, att inte gå och träna liksom, när man blir så van av att gå och träna hela tiden.

Idag är det en sådan dag när tanken jag förstår inte vad jag gör i den här världen mals om och om igen i mitt huvud. Men jag försöker slå bort den.

Jag hade tänkt att jag skulle gå och handla innan jobbet, så att jag slipper göra det imorgon efter jobbet. Fredagseftermiddagar är värsta tiden att handla på. I alla fall på Ica i åkersberga. SÅÅÅ mycket folk. För det enda jag har i kulskåpet kylskåpet nu är en ände av en gurka, två små körsbärstomater, en havremjölk och typ vin. Nej, lite smör också.
och det kommer man inte så långt med.



Nu är det snart dags att fara iväg till jobbet.
Ingen mathandling blev det heller. Jag är ibland så dålig på att ta tag i saker. Just bara för att man vet att man kan göra det senare. Jag står i spegeln och tittar på min tatuering hela tiden, jag är så glad! Den är så fin! Men, jag ser ju typ bara dom två översta bladen i badrumsspegeln. Varför ska ALLA badrumsskåp sitta så himla långt upp. jag ser mig själv från typ hakan och uppåt, inte okej! Jag får köpa en sådan där pall man hade när man var liten för att nå upp till handfatet och borsta tänderna. Och missförstå inte, det är inte handfatet jag ska nå upp till, utan spegeln! Så kort är jag inte!



Vida har varit ute sedan elva idag på dagen. Och ville inte komma in innan jag åkte till jobbet. Och hon är fortfarande inte tillbaka. Min lilla finkatt<3.
Jobbet gick bra, trots en enormt rörig kväll. Ibland känner man sig så dum, när man för en stund tappar tålamodet och höjer rösten när en fråga kommer för nittioelfte gången på tre timmar, men, man är ju bara mänsklig...
Imorgon jobbar jag 7-16 men de tre sista timmarna är utbildning och det känns mycket skönt att slippa eftermiddagshysterin på jobbet så där på en fredag med ledighet hela helgen. :). 

Och förresten har jag börjat känna mig hungrig i mellan åt !!! brabrabra!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0