29/10

<3.



det här var ju ingen sjuka. det var ju bara mens. men som sagt är min mensvärk ibland så dum att den ger feber och migrän. och att den fortfarande är så oregelbunden efter 11år gör att jag aldrig kan lista ut när det är mensvärk och när det är sjuka. Och i och med att jag vaknar så tidigt har jag redan sjukanmält mig för imorgon med, men sa att jag skulle komma igen på lördag.
I skolan fick jag nästan alltid sjukanmäla mig den här tiden på månaden, men nu när man jobbar, har man inte råd med sånt, men ibland, när den är så här extra dum, då måste jag.



Nu har jag sorterat alla räkningar och alla viktiga papper från i början av året i olika pärmar. det tog sin lilla tid, men det är så skönt att ha ordning på dom sakerna. tidigare låg räkningarna bara i högar vid datorn.

haha, en av anledningarna till att jag är så dålig på att laga mat, är att jag oftast går och gör saker i mellan och sedan glömmer bort att jag lagar mat. Sedan hör jag att det pyser och fräser från köket och blir lite sådär rädd och undrar vad det är som låter... tills jag inser att det är maten som låter och att jag lagar mat. Då springer jag in i köket, det är inte så ofta det blir så bränt att det inte går att äta, men det händer också. haha knasjag.

Nu ska jag sy elefantbyxor. för jag hittar inte mina gamla som jag och jonna sydde. eller ja, först ska jag såklart till köket och göra klart maten och försöka äta. men sen. ;).



Nu har jag sytt världens skönaste elefantbyxor i pyjamasversion. :).




Tittar lite på rosa bandet - galan. Det är så fruktansvärt hemskt med cancer. Så hemskt att jag nästan vill blunda lite för det, så länge jag kan tills jag inte kan det längre, tills någon i min närhet drabbas. för det gör så fruktansvärt ont i hjärtat. :(. Och lite pengar gav jag allt, men det känns så lite, som att det inte förändrar någonting, men det gör det i slutändan, när alla skänker lite. :).
Annars skänker jag regelbundet varje månad till andra organisationer och vill att det ska göra någon skillnad. jag vill jag vill. Det känns så fjuttit att skänka lite hit och lite dit. Men det känns bra i hjärtat, att veta att man gjort något i alla fall.

Förresten är bror hemma över helgen men jag hinner inte se honom den här gången heller. Men jag ska ju snart hälsa på. :)



och det är korvans vad eländigt det ska vara med denna mensvärk. varför ska man behöva spy också? räcker det liksom inte med den sprängande huvudvärken och den hemska magsmärtan?

Kommentarer
Postat av: Andrea Munk

Ni är så fina <3

2009-10-29 @ 08:57:13
URL: http://andreamunkhammar.wordpress.com/
Postat av: Andrea.

Det är du som är fin. :). <3.

2009-10-29 @ 09:24:05
URL: http://jagochensamheten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0