3/10

usch vilken dålig natt.
låg i sängen strax efter elva, men somnade inte förrän strax efter tolv, sedan vaknar jag halv 4 av en dröm där jag sökt alla skolor, program och kurser som finns, men inte kunde komma in på en enda. Sen låg jag vaken till strax innan 6, så somnade jag om och drömde att min bror kom hem från gotland för att leta reda på mig och mörda mig och jag sprang längre och längre in i en byggnad tills det tog stopp, men jag gömde mig i ett litet utrymme med en dörr. Sedan öppnar han dörren och det är min bror, men han ser inte alls ut som min bror och när han tar en steg närmre mig vaknar jag. och nu har jag försökt somna om i en och en halv timme, men kan inte.

Men snart är det träninsdags. Eller ja, om 2 timmar i alla fall.


Det är så mycket frost ute att det ser lika vitt ut som snö.



Färdigtränad med ett fint träningssällskap. :). Oh så skönt det är att börja dagen med träning. förut sprang jag alltid innan skolan började, innan jobbet, men nu när man börjar sju, och går hemifrån tio över sex, är det lite tidigt för att gå upp och springa.
Nu äter jag frukost. Idag bemästrade jag tankarna. Gick till kylskåpet och tänkte att jag måste äta frukost. Så tittar in i kylskåpet men tänker känner mig inte alls hungrig, det finns inget gott alls jag tar något senare idag, så stängde jag kylskåpet och gick ut från köket. men vänder mig om i vardagsrummet och säger nej, jag måste äta, sluta nu. så går jag tillbaka till kylskåpet, men så tänkte jag igen att nej jag tar något senare. I vardagsrummet vänder jag tillbaka igen och så höll jag på några varv innan jag till slut bara tog fram lite ekologisk havremjölk, hällde över det i en stor tekopp och lade i några ekologiska branflakes.  Så nu sitter jag här med lite frukost i alla fall. :). Bra jag är.

Det är bra med heltidslön, det är lättare att köpa mer ekologiskt. Det gjorde jag för det mesta förut också. Men då blev det inte lika mycket pengar över i slutändan.
Kvart över elva bestämde jag med min far. Så åker vi en sväng till ikea.
Nu måste jag duscha. tjingpling.



pappasången blir inte bra. Den är väl okej, men jag kan mycket bättre. Och det är sådär så att jag bara vill skriva om allt, för det blir konstigt om man ändrar.



På ikea blev det

förvaringsgrejs till all pasta, mjöl, havregryn osv osv.


Nya röda kuddar till soffan.


röda gardiner att ha bakom dom andra, kanske lite juligt, men I like.
men nu gjorde jag om och satte dom i dörren i till köket istället, blir nog bättre så.


Och så hjälpte pappa mig att skruva upp lampan som jag köpte för några veckor sedan, till hallen. Det behövde bytas sladdar och grejer, och sånt kan ju han.

Sedan köpte jag fina glasburkar som jag ska ha till body scrubs och ge bort, men dom får ni inte se. och så köpte jag två nya fotpallar och slängde ut dom gamla, men dom glömde jag ta kort på.


Stannar hemma ikväll.
måste skriva på sången och skriva den på fint papper.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0