9/9

Jobbet idag gick bättre. Och nu jobbar jag inte igen förrän på fredag klockan 16.

Jag kom hem och sprang första gången på en och en halv vecka. Efter tjejmilenkänningar och blivitdrogadpåkrogenkänningar är borta, är det dags igen.

Och när jag kom hem såg jag att jag fått min nya kontokort! men, det var ju inte så mycket att hurra för, det tar ju några dagar till innan brevet med koden kommer, så jag kan ändå inte använda det. Så typeliskt.

Ikväll är det tvätta som gäller. Fanns inte tid förrän sju, tycker inte om att tvätta så sent, men det fanns inget annat. Jag hatar att vara i tvättstugan när det är mörkt ute, jag vet inte varför, men jag tycker det är så läskigt!




äh, det var inget.
Nej.
Hej då
.
vill jag säga.



The effects of Rohypnol can be felt within 30 minutes of being drugged and can last for several hours. If you are drugged, you might look and act like someone who is drunk. You might have trouble standing. Your speech might be slurred. Or you might pass out. Users of the drug report effects similar to intoxication. Rohypnol can cause these problems:

  • Muscle relaxation or loss of muscle control
  • Difficulty with motor movements
  • Drunk feeling
  • Problems talking
  • Nausea
  • Can't remember what happened while drugged
  • Loss of consciousness (black out)
  • Confusion
  • Problems seeing
  • Dizziness
  • Sleepiness
  • Lower blood pressure
  • Death

Det sista glaset beställde jag cirka tjugo minuter innan jag föll ihop. Och det höll väl i sig några timmar, innan jag började kvickna till, tror jag? Jag kan säga att jag inte kunde stå, jag kunde inte gå och antagligen inte prata, för det minns jag ingenting av, och svimmade gjorde jag, eller liknande, jag vaknade ju inte upp av fallet, som jag gjort när jag svimmat förut. Och att det känns likadant som vid en överdos, stämmer också. Och att musklerna blir helt avslappnande. Att jag inte minns vad som hände, vissa små korta korta bilder i mellan åt, annars helt svart. Ja, allt det där, stämmer. Och lågt blodtryck sa dom också att jag hade, på akuten. Vad det var, minns jag inte. Jag var nog inte så klar i huvudet då ännu, som jag verkade.
Men det låter väldigt likt på mycket av det jag kände.



Kråkan: Jag skulle vara orolig över hur jag mådde, om jag mådde bättre än så här.

jag kan inte sova. Funderar på att lägga mig i soffan istället och titta på Livet, med min älskade Jonas Gardell.

Jag har tappat bort det jag skrivit om alla blad jag har på tatueringen. Det gör mig lite ledsen. Eller alltså, det är klart att jag vet varför alla har sitt blad, men just att jag formulerat det i ord och till en fin text.
Jag får skriva en ny, när jag har tatuerat in dom nya bladen, med alla dom nya personerna. Det är nästan så att jag ska gå och beställa en tid snart. Men jag vill ha någon med mig. Jag svimmade ju förra gången. Någon frivillig? Sofia, Sofia, Andrea, Sara, Sara, någon?



Nu är klockan halv två, och jag ska göra ett nytt försök till att sova.
God natt.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag är definitivt frivillig, kan jag också passa på att tatuera min nya också :)

2009-09-12 @ 16:35:04
Postat av: Andrea

Din nya?

Men vad bra, då har jag någon med mig i alla fall! :).

2009-09-12 @ 20:19:59
URL: http://jagochensamheten.blogg.se/
Postat av: Sara

Yes, en liten vallmoblomma ska jag minsann tatuera in :) Vi kan prata mer på jobbet om vilken dag osv..

2009-09-13 @ 12:01:55
Postat av: Andrea.

Åh, jag har också tänkt på att göra lite fina blommor i färg, längs tatueringen jag redan har. Men jag velar lite mellan det och att göra den jag har i färg istället för svartvit. har jag den kvar som den är, vill jag ha några färgklickar. :). Det låter bra. Jag jobabr torsdag dag, så vi ses nog inte förrän dess. :).

2009-09-13 @ 13:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0