1/4.

nu har jag jobbat dagtid sedan jag kom hem från italien, desstuom varit ledig helgerna. och jag känner redan vilken skillad det gör, även om det bara handlar om drygt en vecka och två helger. det är en ENORM skillnad. för mig i alla fall. kroppen vet när det är jobb och när det är ledigtid. annars hinner kroppen aldrig gå in i ledigtid, förrän det är dags att jobba igen, eftersom det är huxflux med tiderna liksom.

jag råkade sno någon grannes tvättid idag. jag gick dit för att titta om det var ledigt, för jag hade verkligen inga rena underkläder överhuvudtaget nu. och så var det bokat klockan sju, och klockan i tvättstugan var tio över sex och då tänkte jag att jag hinner tvätta en maskin, torktumla kan jag ju göra fastän den andra kommer klockan sju. men när jag sedan ska gå och hämta tvätten och tittar på klockan här hemma är den plötsligt åtta. klockan i tvättstugan är alltså inte framdragen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0