22/12.

idag efter mycket ringande om förtursrätten till örebros studenbostäder fick jag till slut en egen lägenhet! i grankotten-området väldigt nära örebro universitet. när pappa ringde idag vid tolv ville jag hoppa och skrika av lycka. pappa hade sagt till personen han pratade med att det här var den bästa julklappen jag kunde få, och det är sant.
så det blir en tvåa, nästan som den jag har nu faktiskt. en etta med en sovalkov.
det känns så skönt, all stress och oro inför skolan har släppt och nu är jag redo att ta vida under armen, möblerna i flyttbilen och julia i hjärtat för att flytta till örebro och bli socionom.
det är helt galet vad bra det känns. :D.

mamma pratade även med en jurist gällande förtursrätten, och hade jag nekats förturen igen hade juristen sagt att man kunde stämma dom och att jag lätt hade vunnit, eftersom att det räknades till diskrimination. :).
det känns bra att veta, till andra gånger att jag faktiskt har rätt till vissa saker. :).

Kommentarer
Postat av: saran

grattis!



hojta till om du vill hyra ut läggan nu då!

2010-12-22 @ 21:06:55
URL: http://saratrorhonvet.blogg.se/
Postat av: andrea.

Tack tack! :D.

jag skickar sms och förklarar om lägenheten imorgon!

2010-12-22 @ 22:25:48
URL: http://jagochensamheten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0