6/12.

på torsdag eller fredag får vi eventuellt blivna studenter vårat antagningsbesked.
jag är otroligt nervös. faktiskt.

och jag börjar tvivla på min förmåga att arbeta som socionom. den där känslan som jag haft hela livet fram tills att jag till slut bestämde mig för att söka socionom. den där känslan av att jag inte passar det yrket, och att jag inte heller passar det yrket, inte heller det och inte alls det. känslan av att det inte finns något jobb jag på riktigt skulle klara av. det får mig att vilja backa. inte våga ta steget att plugga. jag är så rädd att svika mig själv. så rädd för att misslyckas igen.

jag är beredd på att ge upp innan jag ens försökt.

nu behöver jag allas peppande inför torsdag/fredag och mitt beslut därefter.

Kommentarer
Postat av: Therese

Andrea, socionomutbildningen är en bra bred beteendevetenskaplig utbildning som inte enbart ger dig möjligheten att att arbeta som socionom utan väldigt mkt annat. Du kommer läsa rätt utbildning vid rätt tillfälle och jag är övertygad om att alla tekniska utbildningar å tuffa KTH å Handelskrävande yrken snart kommer sukta efter personer som snarare har en bred bra människosyn än bara en ren tekniskt specialsitutb.

Tveka inte - kör!



/ Therese Socionom

2010-12-07 @ 08:26:35
Postat av: Julia

Jag är helt övertygad om att du kommer klara det, vem skulle möjligen kunna bli en bättre socionom än du? Vem skulle möjligen kunna bli en bättre någonting vadsomhelst än du? Du behöver bara bestämma dig och tro själv att du klarar av det. Tveka inte! <3.

2010-12-07 @ 12:43:34
Postat av: Sofia

Jag tycker absolut inte att du ska tveka, kör! jag tror verkligen att det passar dig, håller tummarna på att du kommer in! <3

2010-12-07 @ 17:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0