9/12.

idag var jag på ungdomsmottagningen, för att få hjälp med p-piller.
men hon jag var hos var asdryg och inte alls så hjälpsam som jag hade velat.
hennes kommentarer var:

"jag har haft veganer här förut, och dom äter alla p-piller."
"..läkemedelsverket kunde inte svara på den frågan, då måste vi ringa ända till tyskland om du vill ha svar på det, det är att göra den här saken jättestor.."
"ja, vill du inte ta p-piller får du köra upp en sån där p-ring i slidan.. den innehåller inga djur.."


men det slutade med att jag fick nya p-piller, som var billigare än de jag fått tidigare, och ovetskapen om de innehåller laktos eller inte kvarstår.
men, nu kör jag på det här i alla fall.
hon rekommenderade också att jag inte skulle göra uppehåll, eftersom att jag har sådana smärtor. men sedan kan jag göra en veckas uppehåll var fjärde månad eller så, om jag vill, bara för att kolla att allt fungerar som det ska fortfarande.

så är det med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0