6/6 nr3.

nu ska jag se på någon sorlig film som jag kan gråta ikapp med. med en finkatt på höger sida om mig och en finkatt på vänster sida om mig.
om dom nu går med på det.
annars är det först i kvarn som gäller!


(det känns skumt för mig att använda mig av ordspråk. jag vet aldrig vad dom betyder. men just det här har jag lärt mig vad det betyder.. men det låter ändå fruktansvärt konstigt i mina öron.
eftersom att jag är konkret i mitt tänkade blir ordspråken bilder och inte ord. eller orden omvanldas till bilder och jag glömmer bort den egentliga innebörden. tex i först i kvarn ser jag framför mig hur fågelskrämmare mals ner i en kvarn och det är den som mals sönder först som det händer något med.. haha. det låter helt sjukt. och det är ganska kul när jag tänker efter lite noggrannare på dom bilder jag får av ordspråken.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0