2/5.

jag åt nyss helgens första lagade mat. bra gjort... suck.
jag kommer aldrig någonsin att få till det här med maten, känns det som.
fast igår åt jag en sallad till lunch. en halv. men liksom varm, lagad mat.

vida vill hemskt gärna bita bort sina stygn som hon har på lilla magen. trots att hon har en sådan där plastgrej runt huvudet så tar jag bort den ibland när hon vill kela och när hon ska få tvätta sig, men då sitter jag såklart med och ser till att hon inte tvättar såret, eller biter bort tråden till stygnet. men idag var hon så snabb på att dra bort ett stygn! det började blöda lite och så, men inget mer. såret gick inte upp eller så, men jag ringde för säkerhets skull till djursjukhuset, men dom sa att det inte var någon fara så länge inte såret gick upp. men jag skulle hålla extra koll för även om det inte gick upp då kunde det göra det senare under dagen. så ni kan ju gissa vad jag har gjort idag. tittat till det där såret stup i kvarten. men det verkar gå bra, så det känns bra!

förutom tilltittande av sår har jag idag tvättat, för det har jag inte gjort ända sedan jag kom hem från thailand. och det var ju ett tag sedan.
jag har också rensat ut massa gamla kläder och skräp.
skönt att ha det gjort.
nu laddar jag för en ny jobbvecka. det blir ju extremt mycket jobb nu den här månaden med både gamla jobbet och introdagar på nya jobbet. så nu behöver jag all vila jag kan få.

och förresten har jag tyckt om helgen. sol och springrundor! :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0