16/12.

ibland saknar jag tiden när storlek 34 var för stort.
när jag hade kontroll över världen, över min värld. när jag kunde träna oavbrutet och bara äta nyttigt och låta bli allt det äckliga. på ett sätt mådde jag skitbra då. min kropp orkade så mycket, jag orkade träna; hela tiden.
jag saknar inte bara det att storlek 34 gjorde mig glad, utan mest att jag kände mig så stark i kontrollen, i vardagens mönster. när jag inte pluggade, tränade jag. när jag inte jobbade, tränade jag. Någonting som styrde mig till att inte släppa på styrkan. jag kände mig så stark och oåtkommlig. inget kunde förstöra bara jag tränade.

sen vet jag att den andra tiden av den vardagen inte var bra. det var den hemskaste perioden i mitt liv. men idag saknar jag den styrkan jag kunde känna då, även om jag inte saknar mitt liv från den perioden.

jag menar inte att jag saknar min ätstörning,
jag vet inte vad jag vill säga.
trots att det var den svagaste perioden i mitt liv, kände jag mig ändå så fruktansvärt stark.

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag förstår hur du menar. Men bara för att du inte är lika fysiskt stark så betyder inte det att du inte är stark längre. Du är en stark person, vore du inte det skulle du ju inte vara kvar här. Då skulle du inte våga ta dig ann nya utmaningar eller ta tag i svåra saker på det sätt som du gör. På ett sätt är du ännu starkare nu är du var då, för du vågade släppa på den där kontrollen som du så desperat behövde, och du vågade bryta det självdestruktiva beteendet. Det gör dig starkare än något annat. Dessutom skulle du ta mig i armbrytningen anytime ;) <3.

2011-12-16 @ 19:33:43
URL: http://monkeyscience.blogg.se/
Postat av: andrea.

min älskade vackra. vad skulle jag göra utan dig? <3 <3 <3.

2011-12-20 @ 07:01:15
URL: http://jagochensamheten.blogg.se/
Postat av: Julia

Du skulle vara lika bäst som du är nu. <3 <3 <3.

2011-12-20 @ 23:26:59
URL: http://monkeyscience.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0