4/12.

igår var julia och jag i stan och startade julkappsshoppingen. det var jättemysigt, men jättemycket folk.
jag älskar att ge bort saker så julen är aldeles utmärk för mig. jag tycker det är så roligt att klura ihop saker, göra saker och sedan ge bort dom.

sedan jobbade jag igår kväll och var inte hemma förrän strax innan halv två, och idag på morgonen sov vi mycket länge.
sedan åkte vi till lidingö till mamma och staffan för en adventsfika. mamma hade lite problem med lussebullsbakandet, hon tyckte degen blev kladdig vilket slutade med att hon tryckte ut klumpar av degen med ett dricksglas för att sedan lägga dom på plåten.. hon skulle även göra en "krans" vilket hon gjorde genom att lägga ut hälften av degen på plåten och började forma den som en limpa, och för att få den flätande effekten började hon klippa i degen och lägga över bitarna över varandra. så duktig på att baka tror jag aldrig att hon varit. :P.

nu ska vi söndagsmysa framför beck med nybakta lussebullar och te.

pusshej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0