11/1.

nu är jag inne på skolans sidor och tittar runt lite. jag tror jag börjar längta efter att gå dit. det ska bli spännnande. :).

jag läser också om på vilka sätt vi kommer examineras, för det står redan och det är två enskilda skriftliga prov, och det är bara på dom man kan få högre än G och då bara VG. resten av eximintationerna är genom samtal, muntliga redovisningar i grupp, seminarium osv.  och det känns JÄTTEBRA att man inte kan få mvg, då behöver jag inte hålla den här extrema prestationsångesten på topp hela tiden. och att man i grupparbeten inte kan få bättre än g.  :).

och det står också att den första träffen för oss nya studenter är på torsdag kväll. redan första dagen vi ses. det är jag däremot lite, eller ganska mycket, nervös inför. men, det här blir säkert brabrabra. :).

Kommentarer
Postat av: Therese

Det fina i kråksången min ambistiösa lilla kråka är att den här typen av utbildning handlar om att reflektera, och ta sig tid att ta till sig vad som sägs, inte "plugga för att kunna årtal inför en tenta". Nu är det snart 6 år sen jag gick ut och jag kan fortfarande stanna upp och tänka till och använda mig av det jag lärde mig termin 1...du lär för livet i den här utbildningen



Det kommer gå bra! Jag lovar! Jag bollar gärna som sagt :)

2011-01-11 @ 09:46:46
Postat av: Andrea.

tack therese. ja, det känns som att den här utbildningen passar mig väldigt bra. :).

2011-01-11 @ 13:51:42
Postat av: Andrea.

tack therese. ja, det känns som att den här utbildningen passar mig väldigt bra. :).

2011-01-11 @ 13:51:43
Postat av: Lova

Tja! Verkar som du har kommit i ordning lite! Blev det socionomutb lr? Tänkte om du behöver böcker...

Annars verkar allt cool tycker jag (även om jag vet att det suger bakgård att va kärlekskrank). Brydde mig inte om att försöka få tag på dig innan du skulle flytta eftersom jag anade att du skulle ha fullt upp.

Vi hörs!

2011-01-11 @ 16:21:47
Postat av: Andrea.

hej!

ja, jag undrade var du tog vägen någonstans. ;). men, ja det var ganska mycket att göra innan, det var många som ville ses sådär en sista gång. men jag säger till när jag kommer till stockholm nästa gång så får vi ta en fika då!

Ja, det blev socionomprogrammet, jag kanske får alternativ kurslitteratur, men annars köper jag gärna dina böcker! jag ska ha möte med studiehjälpsgrejen på fredag, så hör jag av mig efter det.

kram!

2011-01-11 @ 17:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0