2011.

nu har det gått ett tag sedan jag fick mitt penicillin och nu börjar jag känna mig ganska så frisk i alla fall. det känns väldigt skönt. jag har själv svårt att tänka att jag varit verkligen sjuk i mer än två månader i sträck.
astmamedicinen har säkert också hjälpt till nu tillsammans med penicillinet att göra mig frisk. det som är jobbigt är att man blir skakig i händerna och får lite hjärtklappning av bricanylen, pulmicorten känner jag däremot inte av, men den kan istället ge svamp i munnen (!) usch.

och snart är det också flyttdags, som sagt. och det är många att träffa så här "en sista gång innan jag flyttar" det känns stressigt och ledsamt. så de sista dagarna här i åkersberga blir att träffa vänner och packa ner allting i kartonger.
men jag är också väldigt glad över att få börja plugga och jag vet att det kommer komma mycket bra utav den här flytten också. jag måste bara få ta det lungt, vänja mig och blir frisk på riktigt. då kommer allt att bli prima igen. :).

idag var julia, maja och jag på bio och såg fyra år till och det var faktiskt en bra film för att vara en svensk film. :).

nu är det i alla fall dags för mig att sova, jag har en huvudvärk som inte vill ge med sig, men som jag ska tvinga bort under natten så att jag kan åka till täby med julia imorgon, träffa mina och fika och åka hem till sara och fika.


Kommentarer
Postat av: camilla segerlund

åh, astma-medicin...härliga grejer, dom där biverkningarna. kommer ihåg när jag varit hos astmasköterskan en gång och testat doser...kunde inte använda ett suddgummi på typ två dagar för mina händer skakade så hima mycket :P

men! ta pulmicorten innan du borstar tänderna, så behöver du inte tänka på läskiga, svampiga biverkningar. jag tog min varje dag i över ett år utan att det hände nått :)

haha, okej, väldigt random kommentar om mediciner. menmen. vad skönt att du mår bättre!

kram

2011-01-02 @ 12:25:50
Postat av: andrea.

ja, hos läkaren fick jag en annan medicin än den jag har nu här hemma och den blev jag sjukt mycket mer påverkad av. den jag har nu skakar jag bara i någon timma eller så.

smart det där med innan tandborstningen, ;). tänkte jag faktiskt inte på.

Tack för tipset!

kram.

2011-01-02 @ 21:35:04
URL: http://jagochensamheten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0