21/3 nr2.

idag var det final på top model.
jag brukar titta på det programmet för att jag tycker det är så kul med de kreativa bilderna. och i år var det mer haute couture än alla tidigare säsonger, vilket gjorde det extra kul att följa. det var inte bara de vanliga tråkiga "jag är fin" - bilder.

varje år säger tyra och alla andra i juryn att de söker de som är speciella och har något unikt. och av de som står i finalen är det en som är sjukt unik och en som är den vanliga typiska amerikanska modellen. och varjevarje år har den personen som jag tyckt ska vinna, dvs den lite mer annorlunda modellen, kommit tvåa och den typiska modellen vunnit, trots det juryn sagt.

i år, var en tjej med som heter ann. hon blir så sjukt fin på de kreativa fotona och är jättecool. juryn tyckte att hon behövde jobba på sin personlighet, vilket dom sagt vecka efter vecka. men de fattar inte att den lite obekväma, blyga, coola, underbara ann är sådär. att den personligheten hon visat hela tiden är den personligheten hon har. och som faktiskt har stått ut, eftersom att de nämnt den varje gång.
och nu ikväll när vinnaren skulle presenteras vågade jag knappt titta för jag bara visste att den andra tjejen skulle vinna, eftersom att den jag tycker ska vinna alltid kommer tvåa. men så vinner ann! och jag blev så glad att jag grät! haha, så patetiskt, men jag blev så glad för hennes skull. hon var så värd det!







det är helt otippad för mig att bli så engagerad i ett program som top model, eftersom att jag är raka motsatsen till ytlig och modellandet handlar ju främst om ytan.
men, det är som sagt den kreativa biten i tävlingen som intresserar mig. och just den här säsongen. ann.
:).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0