23/3.

idag har jag halvsovit sedan lunch. har haft ont i huvudet och sådär. så min pluggdag startade inte förrän vid typ fem nu ikväll. men sedan dess har jag varit ganska så effektiv.
imorgon börjar min tenta 12.45. jag får sitta i ett eget litet rum och skriva tentan på dator. jag får en och en halv timmes mer skrivtid än de andra. men det där med att sitta i eget rum är ju stört skönt. då kan jag sitta och prata högt för mig själv när jag är osäker på något. man kommer alltid på det när man babblar lite.
jag har inte varit så nervös för tentan tidigare. men idag när jag började plugga och insåg att jag kunde mer igår och mycket mindre idag började jag oroa mig. men nu kan jag allt igen, så jag hoppas att jag kan bli godkänd i alla fall. orka göra omtenta.
jag har fått ig en gång i hela mitt liv, och det var världens misslyckande för mig. men jag tror att det var lärarens fel, för jag och mina vänner pluggade tillsammans till det historiaprovet och när vi kollade igenom svaren hade vi svarat ungefär detsamma. så det var väldigt orättvist bedömt. men nej, aldrig något mer ig. det är som en kniv i hjärtat.

jag tror jag har bestämt mig helt och hållet nu. att jag flyttat tillbaka till stockholm efter den här terminen. om jag inte kan hoppa in i termin två, får jag jobba i höst och sedan söka om. jag har redan sökt till hösten också, med att börja om. men då är det ju svårare att komma in.
och nu när jag väl bestämt mig vill jag bara flytta på en gång. varje dag utan julia i min närhet är så plågsam. även om det hemma i stockholm blir några få mils eller kilmoeters avstånd är det ändå nära.
jag vill inte mera. det är elva veckor kvar



Kommentarer
Postat av: Julia

elva veckor går fortare än man tror min kära. <3.

2011-03-23 @ 23:07:37
URL: http://aspx.blogg.se/
Postat av: andrea

jag hoppas det. <3.

2011-03-24 @ 08:56:29
URL: http://jagochensamheten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0