att skriva låtar.



jag vill lägga gitarren i min famn, smeka fram dom toner som gör mig hel.
jag vill sjunga med den röst som får den döva att höra.
jag vill att hjärtat ska slå så hårt att jag hör vilka ord jag ska välja till min melodi,
jag vill att tårarna ska landa på pappret som ord,
jag vill att tankarna ska formas till fraser, till verser.

jag vill låta fingrarna spela på strängarna
stänga in mig i den värld där jag hör hemma.
sjunga med hes och svag röst
för att väcka mig själv.

jag vill forma munnen till ljud
ett vackert ljud som tröst.
jag vill veta om du lyssnar
om du hör det jag vill säga.

jag vill höra min röst från högtalarna
för att höra att jag finns.
lyssna med brustet hjärta
för att sedan bli hel igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0