sex, kärlek och asperger syndrom

jag och julia har köpt två stycker AS-böcker. det mesta vet jag väl redan om min diagnos, men det kan vara kul om det står något som jag inte tänkt på, eller om det finns tips för hur man kan underlätta vissa saker.
en bok vi köpte heter "sex, kärlek och asperger syndrom". Så en del av boken, som hörs på namnet, handlar om kärlekslivet. en del i boken handlar om att flirta. en sak som jag aldrig har kunnat uppfatta. ett beteende som jag knappt kan läsa. det är något som jag inte har kunnat lära mig att se, eller kunnat öva in. så här skriver dom i boken om hur man ska veta hur någon är intresserad av en:
hon verkar glad över att se dig. hon möter din blick och ler. om hon går stannar hon och väntar på att du ska komma ikapp. om hon står stilla vänder hon sig mot dig.
hon släpper dig inte med blicken när du pratar. om hon inte är väldigt blyg, vill säga. i så fall tittar hon neråt då och då.
hon förefaller vara genuint intresserad av vad du säger, till och med när du glömmer dig och mal på om något specialintresse.
hon ler med ögonen.
hon rättar till håret, sträcker på sig och vänder sin snyggaste sida mot dig.
om ni står intill varandra rör hon gärna vid dig. kanske lägger hon sin hand på din arm som hastigt när hon säger något.
 
om du är intresserad gör du likadant.
 
om du utväxlar blickar med någon på håll och det känns som att något är på gång och du går fram till henne för att prata, men hon vänder sig bort och låtsas att hon inte hör vad du säger så är hon inte intresserad. det måste du betrakta som ett nej.
 
 

haha. julia skrattade jättemycket åt det stycket oc tyckte att boken verkligen var skriven till en med asperger. jag tycker att den hade varit bra att läsa när jag var lite yngre. jag har ganska lätt att lära mig personers kroppsspråk om jag känner personerna. i början är det svårt, men mina närmaste vänner kan jag avläsa ganska så bra i alla fall. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0