1/1

julia och jag har planerat att bli veganer igen. börjat köpa veganprodukter och äta slut på allt oveganskt hemma.
men
blodproppen sätter stopp för det med.
förra gången jag var vegan sjönk mina b12-värden till sämsta möjliga. vid b12-vitaminbrist sjunker blodvärdet vilket inte riktigt är en bra kombination med bludförtunnande medicin och en blodpropp. det känns därför ganska riskabelt att bli vegan just nu om mina värden skulle bli så låga igen.. i och för sig har mina matvanor ändrats en del sedan jag blev tillsammans med julia, och jag har inte samma ångestfyllda relation till mat längre.
 
men, tids nog blir det väl möjligt att bli veganer igen. jag tänker smygstarta, men ha kvar några vegetariska inslag så att jag behåller mina b12-vitaminer i kroppen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0