3/1

jag slipper dom dagliga sprutorna!!
alltså ni kan inte ana vad lycklig jag blev när jag satt hos läkaren och hon sa att jag skulle få börja med tabletter.
tjoho!
-tre månader med en medicin som har som väldigt vanliga biverkningar som bland annat
-blödning i mage eller tarm, blödning i urinvägar eller könsorgan (inklusive blod i urinen och riklig menstruationsblödning), näsblödning, blödning från tandköttet
-blödning i ögat (inklusive blödning från ögonvitorna)
-blödning i vävnad eller hålrum i din kropp (blodutgjutning, blåmärke)
-blödning efter en operation
-sipprande av blod eller vätska från ett kirurgiskt sår
-svullnad i armar eller ben
-smärta i armar eller ben
-feber
-minskning av antalet röda blodkroppar, vilket kan göra huden blek och orsaka svaghet eller andfåddhet
-ont i magen, magbesvär, illamående eller kräkning, förstoppning, diarré
-förhöjd puls
-lågt blodtryck (symtom kan vara att du känner dig yr eller svimmar när du reser dig upp)
-minskad allmän kraft och energi (svaghet, trötthet), huvudvärk, yrsel, svimning
-utslag, klåda i huden
-blodtester kan visa en ökning av vissa leverenzymer
 
det känns ju sådär lagom kul.
men jag fick med ett fint halsband som jag ska bära varje dag också. ett halsband där det så fint står att jag äter denna gammelmedicin, för ytterligare en gammelsjukdom jag dragit på mig.
 
sjuksköterskan på nyårsafton skämtade med mig om att jag borde kolla upp min ålder, att jag kanske är väldigt mycket äldre än vad jag ser ut att vara, med tanke på min sjukdomshistoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0